InformationPyramid

Så här kan vi hjälpa er med Pyramid!

Louise Swan
Publicerat 12 maj 2021

I en djungel av olika kommunikationskanaler kan det vara svårt att veta vad Proclient gör och vilka Vitec Unikum är. Därför vill jag förtydliga hur vi kan hjälpa er på bästa sätt!

Jag som marknadskommunikatör är i ständig kontakt med våra kunder. Vi vill alltid finnas till hands men ibland kan det vara svårt att veta vem man ska kontakta. Så här ligger det till!


Alla våra kunder har tilldelats en ansvarig konsult, säljare och i vissa fall har man även en ansvarig utvecklare. En ansvarig konsult har det yttersta ansvaret och är er första kontaktperson när ni behöver hjälp.

Säljaren ansvarar över eventuell nyförsäljning och har en god insikt i Pyramids generella funktionalitet. Här finner ni alla våra säljare.

Konsulten är den person som ni bokar kommande uppdrag med, bollar frågeställningar med och som hjälper er att effektivisera verksamheten. Hur mycket eller lite kontakt ni har varierar efter behov. Därför är det viktigt att ni tillsammans med konsulten definierar vilken roll ni önskar att vi som återförsäljare tar.

Utvecklaren ansvarar för eventuella uppdrag där kodning och anpassning av systemet krävs. Kontakta er ansvarig konsult i första hand.

Ni finner hela vår personalstyrka här!


Support på vår hemsida

Hjälp finns alltid att få! I de flesta fall är det fördelaktigt att alltid vända sig till sin ansvariga konsult om man behöver support. Detta på grund av att en ansvarig konsult oftast är väl insatt i er verksamhet och hur just era flöden är uppsatta.

Eftersom våra grymma konsulter har ansvar för flera kunder så kan det hända att just när du behöver hjälp så är er konsult ute på uppdrag hos en annan kund.

Vad gör man om man inte får tag i sin konsult?
Om ärendet inte är högprioriterat rekommenderar vi att invänta svar från sin konsult. Annars kan ni registrera ett supportärende direkt på vår hemsida!

Vi har alltid en “inne-konsult” som är tillgänglig vardagar 08.00-17.00 och ger återkoppling samma dag.

Det finns två typer av support; “Allmän support” och “Avtalssupport“. Avtalssupport är för de kunder som har ett avtal gällande teknik eller molntjänst. För att registrera ett ärende krävs det att ni i formuläret även anger ert kundnummer (det står alltid med på våra fakturor).

Kundportal

I vår kundportal hittar du tidigare webbinar, seminarium och Pyramids versionsdokumentation, allt för nedladdning som du kan ta del av när det passar dig.
Observera att det är exklusivt för Proclients kunder och både användarnamn och lösenord krävs. Den informationen kan du få av din ansvarig konsult eller säljare.

I vår meny på hemsidan finner du också vanliga frågor (FAQ), lediga tjänster, vår integritetspolicy med mera.

Vilken roll har Vitec Unikum Datasystem AB (Unikum)?

Unikum är programvaruleverantören. När man köper Pyramid Business Studio ingår man ett serviceavtal med Unikum. I detta avtal ingår bland annat support i Pyramid.

Supporten avser systemet i sin renaste form. Om man format affärssystemet efter sin verksamhet eller behöver hjälp med specifika flöden och blanketter så är det Proclient ni vänder er till, inte Unikum.

Önskar ni inloggningsuppgifter till Unikums kundsidor? Eller vill ni ta del av deras nyhetsbrev?

Om ni önskar inloggningsuppgifter till deras kundsidor eller prenumerera på deras nyhetsbrev skickar ni e-post till leverans.unikum@vitecsoftware.com.


Öppettider och kontakt

Vardagar 08.00 – 17.00
Lunch 12.00 – 13.00

Avvikande öppettider: dag före röd dag finns vi tillgängliga mellan 08.00 – 13.00.
Röda dagar samt Midsommarafton, Julafton och Nyårsafton: stängt.

Om ni har frågor kan ni ringa oss på 0771- 14 13 00 eller mejla på info@proclient.se.

Vi håller våra sociala medier uppdaterade!

Följ oss gärna på Linkedin, Facebook och Youtube där vi postar produktnyheter, information och tips om Pyramid, personal, events, tävlingar och mycket mer!