Teknik & Drift
Teknikspecialister på Pyramid Business Studio
Teknisk konsultation
En del kunder finner det tryggt att ha och äga sin utrustning men har svårt att upprätthålla kompetensen eller frigöra tiden för att underhålla sin tekniska utrustning. Inom vårt verksamhetsområde IT & Teknik kan vi ge det stöd som Ni som kund behöver inom alla områden som berör IT-infrastruktur och IT-teknik.
Vi kan medverka i allt från små uppdrag till längre omfattande projekt.
Serviceavtal
Vi erbjuder service- och underhållsavtal till kunder med egna servrar och IT-infrastruktur. Avtalet är ett smidigt och förmånligt sätt för våra kunder att få garanterad service vid eventuella driftstopp.
Serviceavtalet innefattar kontinuerlig kontroll av er IT-miljö i förebyggande syfte. Ni kan välja att teckna avtal för hela eller delar av er IT-miljö och givetvis kan vi skräddarsy ett avtal för just ert behov.
När ni valt ett passande serviceavtal får ni tillgång till er egen IT-konsult. Det blir er kontaktperson när ni behöver rådgivning eller ställa frågor.
Online backup
En tjänst som ger er upp till 2TB (terabyte) av online backup, helt utan bindningstid. Vi erbjuder våra kunder ett tryggt och säkert sätt att garantera att viktig data inte går förlorad. Tjänsten är helt automatisk och backupen skyddas av stark kryptering och lagras i datorhallar med högsta standard, såväl både säkerhetsmässigt som tekniskt.
Som extra tjänst, för att höja säkerheten ytterligare kan vi även erbjuda replikering av våra kunders backup mellan olika fysiska enheter. Det är enkelt att komma igång med och kräver ingen administration från er sida. Hör av er så berättar vi mer!
Molntjänster
Molntjänster är en tjänst där vi installerar kundens system hos oss istället för hos kunden. Detta medför många fördelar för våra kunder; de behöver inte ta hand om systemen i sin egen IT-miljö, de har tillgänglighet till allt var de än befinner sig och de får förstärkt säkerhet – och detta till en lägre kostnad!
Läs mer om molntjänster
Service- & underhållsavtal
Installation av uppdateringar och servicepack
Hantering av antivirus, spamfilter, arbetsplatser och servrar
Genomgång av backuper och test av återläsning
Kontroll av logfiler, operativ- och affärssystem
Diagnos och servervård, kontroll av brandvägg och switchar
Garantihantering avseende servrar och annan kritisk utrustning
Genomgång av checklistan och dokumentation