Logtrade i Pyramid
Innehåll:
- Presentation av Logtrade
- Order – utleverans – transportbokning med transport etikett
- Ordercentral – Koppling transport, frisläppa manuellt
- Återutskrift av etiketter
- Spårning av gods
Eftersom LogTrade är Pyramids utvalda TA-system sedan många år tillbaka vill vi här lyfta fördelarna med att sköta administrationen direkt inifrån Pyramid.
Under detta webbinarie kommer vi prata- och visa vilka fördelar du kan dra av att utföra din transportadministration inifrån Pyramid. Tillsammans med regelverk i LogTrade kan du väldigt enkelt skapa dina sändningar, avisera kunder och beräkna era egna fraktpriser.
Vi kommer också prata om datadelning, ett enkelt sätt att dela data med t.ex. återförsäljare, servicetekniker eller andra som har nytta av att se sändningsinformation.
LogTrade står inte bara för TA-system. Hösten 2018 lanserades ”Leveriet” baserat på LogTrades koncept ”The Point” som bygger på ”Den uppkopplade pallen” som lanserats tillsammans med Ericsson.
Leveriet ger er flera fördelar och paketutlämningen ger era kunder en mycket trevligare upplevelse än dagens ofta rätt stökiga ombud. Dessutom finns möjlighet till olika tilläggstjänster för kunden som t.ex. paketinslagning, provrum mm.
Ni kan också använda Leveriet som ytterligare en lagerplats närmre era kunder, oavsett om det är företags- eller konsumentkunder. Kanske vill ni placera vanliga reservdelar där så att servicetekniker enkelt kan hämta dem med kort varsel? Detta är vad vi kallar ”utskjutet lager”.
Eller varför inte använda Leveriet som ett showroom vid produktlanseringar etc? Möjligheterna är många. Läs mer om detta redan nu på https://www.logtrade.se/the-point/.
Vi lägger kontinuerligt upp nya webbinartillfällen samt utbildningar och mycket annat roligt! Se vad som ligger i vår eventkalender här.
Sista anmälningsdag: 15 oktober 2021