Att ligga på topp kräver hårt arbete och du behöver ha flera starka ben att stå på för att lyckas.
Du behöver ha kompetent och engagerad personal, kontinuerlig kompetensutveckling, effektiv marknadsföring, högkvalitativ kundservice och ett bra samarbete med systemleverantören. Men framförallt behöver du ha nöjda kunder!
När dessa ben står starka kan du sikta mot toppen och på sikt även lägga dig framför konkurrenterna.
Vår VD, Joakim Nyman, berättar om hur han ser på Proclients digitala omställning 2023.
Märker Proclient av digitaliseringens framfart?
– Vi märker bl.a. att vi är på väg mot mer Cloudbaserade lösningar. Som återförsäljare är det viktigt att följa och förutspå dessa förändringar.
Detta är inget nytt i sig, men vi ser att omställningen från OnPrem (On Premises Software) till Cloud lösning går i en allt snabbare takt.
Vi har lyckats bra med att hantera förändringen. Ett bevis på detta är dubbla pallplatser på Vitec Unikums årliga ÅF konferens. Varje år utnämns årets “Pyramid Partner” i kategorierna ”Classic” och ”Cloud” där vi placerar oss på en tredje respektive andra plats.
Pyramid säljs via 40+ återförsäljare över hela landet och vi är stolta över att ligga i topp, säger Joakim.
Vi ser just nu hur AI tar mer och mer plats runtom i världen. Det ska bli spännande att se hur det kommer påverka ERP systemen i framtiden.
Vilka åtgärder tar Proclient för att kunna hänga med i digitaliseringen?
– Vi scoutar aktivt marknaden efter nyheter och lyssnar på våra kunders önskemål. Vi har också ett nära samarbete med bl.a. systemleverantören Vitec Unikum som kontinuerligt håller utbildningar för vår personal för att alltid vara uppdaterade i systemets funktioner och utveckling.
Utöver det digitaliserar och framtids säkrar vi på flera fronter just nu. Vi växlar över till framtiden – Pyramid 100% SaaS, avslutar Joakim Nyman, VD.