Med Pyramid har vi tagit flera steg framåt i vår digitala utveckling.
Emma BramellSystemadmin

Orex AB

OREX AB

Typ av verksamhet

Orex är ett familjeföretag som under lång tid satt sin prägel på pizzan i södra Sverige. Orex erbjuder ett fullsortiment av godsaker från framför allt Italien, Grekland och Spanien och skapar tillsammans med restaurangerna rätter av högsta kvalité.

Med sin stora kunskap inom produkter från medelhavet är man en långsiktig samarbetspartner för restauranger runt om i södra Sverige.

Orex har sitt lager och kontor med ca 20 anställda i Staffanstorp utanför Malmö där man bedrivit sin verksamhet i lite drygt 35 år.

Utmaning och Lösning

För att hantera alla utmaningar behöver man ett brett system med mycket funktionalitet. Orex behöver på ett enkelt sätt kunna hantera att sälja via flera kanaler. Men hjälp av Pyramids liveintegrerade e-handel har man en perfekt plattform att på ett enkelt sätt nå ut med sitt sortiment till alla sina kunder. Kunderna kan enkelt se sina priser samt saldo hos Orex och lägga sina orders som automatiskt landar in i Pyramid för vidare hantering.

I kombination med Inexchange har man även fått hjälp med att effektivisera flödet för inkommande leverantörsfakturor samt EDI fakturering till de kunder som önskar detta. Leverantörsfakturorna går till Inexchange som tolkar fakturorna och skickar dom vidare till Pyramid där de importeras automatiskt. Att komma i gång med detta har gjort att vi tjänat mycket tid vilket gjort att vi fullt ut kunnat fokusera på att leverera bra produkter till våra kunder.

För att öka effektiviteten samt undvika felplock på lagret är vi just nu i färd med att se över hela hanteringen med lagerplatser och scanning för att inom en snar framtid kunna jobba på ett bättre sätt. Med Pyramid har Orex hela tiden möjligheten att utveckla sin verksamhet med nya smarta funktioner och behövs det specifika anpassningar av systemet så finns alltid deras Pyramid Partner tillgängliga med stor kompetens på området.